• چرا استانبول محبوبترين مقصد گردشگري است؟
  • 8 دليل براي سفر به استانبول در فصل تابستان
  • اهميت دكوراسيون نمايشگاهي استاندارد در جذب مشتري
  • اطلاعات لازم در مورد غرفه سازي نمايشگاهي
  • عوامل موثر در تعيين قيمت دكوراسيون فروشگاهي

اهميت دكوراسيون نمايشگاهي استاندارد در جذب مشتري

۱۲ بازديد

 

آيا مي دانيد اهميت دكوراسيون نمايشگاهي در جذب مشتري بسيار زياد است؟ هر ساله در شهرهاي مختلف يك سري نمايشگاه برگزار مي شود كه حجم زيادي از مشتريان را به سمت خود مي كشاند به اين ترتيب وجود يك دكوراسيون نمايشگاهي مدرن و شيك سبب مي شود كه حس مثبتي در مشتريان ايجاد شود اعتبار به خريد افزايش يابد. حال سوال اينجاست كه يك دكوراسيون نمايشگاهي مناسب بايد چه خصوصياتي داشته باشد؟ در اين مقاله سعي مي كنيم اين اصول را به طور دقيق مورد بررسي قرار دهيم.

ويژگي هاي دكوراسيون نمايشگاهي مناسب

اولين و شايد مهم ترين اصل براي داشتن يك دكوراسيون نمايشگاهي امنيت است! بله درست حدس زديد هرگز نبايد زيبايي را آنقدر افراطي به كار برد كه امنيت غرفه شما زير سوال برود. به همراه تعداد زيادي از مشتريان به سراغ غرفه شما مي آيند و اين موضوع سبب مي شود كه گاه كنترل ديد از شما خارج شود بنابراين در طراحي دكوراسيون نمايشگاهي يكي از مهم ترين اصل ها وجود امنيت است.

از ديگر ويژگي هاي دكوراسيون نمايشگاهي زيبا نورپردازي هاي استاندارد است به طوري كه مشتريان بتوانند به تمامي بخش هاي غرفه ها دسترسي مستقيمي داشته باشند. در نظر داشته باشيد كه در دكوراسيون نمايشگاهي بايد چهارچوب در بخش هاي مخلتف به طور دقيق رعايت شود.

موضوع ديگري كه بايد به آن اهميت داده شود ويترين بندي است كه بخش بعد را به طور كامل به ويترين هاي داخلي نمايشگاه اختصاص مي دهيم.

ساخت غرفه نمايشگاهي

ويترين هاي داخلي در دكوراسيون نمايشگاهي

در دكوراسيون نمايشگاهي بايد فكر اساسي در خصوص ويترين هاي داخلي شود، در نظر داشته باشيد كه ويترين هاي استفاده شده براي غرفه هاي نمايشگاهي به نسبت مغازه ها متفاوت است به اين ترتيب كه هر بخش بايد به صورت سيار سوار شود و قابل انتقال باشد. همينطور سايز و ابعاد انتخاب شده براي دكوراسيون نمايشگاهي شما بايد طبق اصول خاصي طراحي شود و فضاي زيادي اشغال نكند و مشتري بتواند با داخل غرفه ارتباط مستقيمي بگيرد.

در نظر داشته باشيد كه ويترين بندي هايي كه در داخل دكوراسيون هاي داخلي نمايشگاه ها ديده مي شود بايد نورگير باشند و محصولاتي كه درون آن قرار دارد بايد به طور دقيق مشخص باشد.

غرفه سازي نمايشگاهي

ويترين هاي بيروني در دكوراسيون نمايشگاهي

اگر غرفه اي كه براي خود انتخاب كرده ايد داراي بخش بيروني مناسبي است بهتر است كه به فكر ويترين هاي بيروني باشيد. ويترين هاي بيروني نيز در بخش دكوراسيون نمايشگاهي محسوب مي شود. در نظر داشته باشيد كه اين ويترين ها بايد با ساير بخش هاي غرفه شما متناسب باشد و از زيبايي و همينطور امنيت كافي برخوردار باشد.

ساخت غرفه نمايشگاهي

نورپردازي در دكوراسيون نمايشگاهي

از اهميت نورپردازي در داخل دكوراسيون نمايشگاهي غافل نشويد. نورپردازي هاي استفاده شده براي بخش داخلي دكوراسيون نمايشگاهي بايد آنقدر زيبا و خلاقانه باشد كه مشتري را جذب خود كند. خوشبختانه طرح بندي هايي كه براي نورپردازي داخلي غرفه ها ديده مي شود بسيار زيبا و متفاوت است.

نورپردازي استفاده شده بايد از جذابيت هاي لازم برخوردار باشد، ميزان نور و انتخاب رنگ آن بايد با نوع كالاهاي نمايشي همخواني داشته باشد. سيستم هاي نورپردازي بايد در وضعيت مكاني بسيار مناسبي قرار بگيرند.

در نظر داشته باشيد كه تعيين اندازه يك غرفه براساس ذوق و سليقه نخواهد بود و اين تصور كه هرچه غرفه بزرگتر باشد پس اعتبار شركت بيشتر است اشتباه است از طرفي بيش از حد كوچك بودن غرفه نيز سبب مي شود كه اهداف شركت محقق نشود به اين ترتيب براي تعيين بخش هاي تزييني داخلي غرفه ها بايد اندازه گيري ها به طور دقيق محاسبه شود.

طراحي غرفه نمايشگاهي

فضاي داخلي دكوراسيون نمايشگاهي در يك نگاه

در ابتداي امر براي دكوراسيون نمايشگاهي بايد فضاي نمايش كالاها به طور دقيق مشخص شود، بخشي براي مذاكره نيز انتخاب شود، بخش اطلاع رساني نيز بايد ساده اما بسيار زيبا طراحي شود، و همينطور فضاي نمايشي تصويري بسيار قابل قبولي نيز در نمايشگاه وجود داشته باشد.

از سمت ديگر در صورت تمايل مي توانيد فضايي زيبا و كلاسيك براي مبلمان اداري نيز در نظر گرفت. در دكوراسيون نمايشگاهي فضاي خدمات و پذيرايي از ديد مشتريان بسيار پر اهميت است.

بخشي كه براي انبار و لوازم اضافي در نظر گرفته مي شود بايد از نظر امنيت در وضعيت بسيار مطلوبي قرار داشته باشد. جديدترين ايده در دكوراسيون داخلي نمايشگاهي استفاده از فضاي آموزش است، در اين فضا مي توانيد يك سري توضيحات لازم به مشتريان ارائه دهيد كه بسيار جالب به نظر مي رسد.

بخش اطلاعات در فضاهاي نمايشگاهي كه معمولا در ابتداي غرفه ها قرار دارد براي آشنايي و همينطور اطلاع رساني شركت ها با بازديدكنندگان محسوب مي شود. اين بخش بايد بسيار زيبا و خاص طراحي شود به طوري كه دسترسي مشتري به بروشورها بسيار آسان باشد و همينطور آرامش خاصي درون غرفه ها ديده شود.

به فضاي نمايش در دكوراسيون نمايشگاهي اهميت بيشتري دهيد، در اين بخش بايد عنصر رنگ به طور دقيق رعايت شود و همينطور بايد در نظر داشته باشيد كه وجود متريال هاي تزييني در اين بخش سبب تقويت عنصر ارتباط بين مشتري و غرفه دار مي شود. براي دكوراسيون داخلي نمايشگاهي در بخش پشتيباني عموما دو ناحيه مدنظر است، ناحيه قابل رويت و همينطور ناحيه غير قابل رويت. در منطقه قابل رويت اهميت دكوراسيون داخلي نمايشگاهي بسيار بيشتر است و شايد در بحث غير قابل رويت آنطور كه به نظر مي رسد دكوراسيون داخلي نمايشگاهي اهميت نداشته باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.