لمينت دندان چيست؟

طرح لبخند|ايمپلنت

  • چرا استانبول محبوبترين مقصد گردشگري است؟
  • 8 دليل براي سفر به استانبول در فصل تابستان
  • اهميت دكوراسيون نمايشگاهي استاندارد در جذب مشتري
  • اطلاعات لازم در مورد غرفه سازي نمايشگاهي
  • عوامل موثر در تعيين قيمت دكوراسيون فروشگاهي

لمينت دندان چيست؟

۲۰ بازديد

لمينت دندان لايه اي است همرنگ دندان كه از جنس سراميك مي باشد. لمينت دندان براي هم رنگ كردن دندان ها و اصلاح طرح دندان ها كاربرد دارد. اين روش درماني يكي از رايج ترين روش درماني براي ترميم و زيبايي دندان به شمار مي رود.لمينت دندان براي افرادي توصيه مي شود كه دندان هاي بد رنگ دارند يا دندان هاي شكسته يا بد فرم دارند كاربرد دارد. اين روش همانند تمامي روش هاي اصلاح طرح لبخند داراي عوارض و معايب مي باشد مثلا در لمينت كامپوزيتي به دليل تغيير رنگ بيشتر و شفافيت كمتر دندان ها مصنوعي تر از لمينت سراميكي بظر مي آيد و احتمال احتمال التهاب لثه هم نيز وجود دارد.
لمينت دندان

انواع روش  قرار دادن لمينت دندان:

روش غير مستقيم (لمينت سراميكي دندان) : اين لمينت دندان سراميكي از جنس سراميك هستند. واز نظر ظاهر ، ثبات رنگ نسبت به لمينت هاي كامپوزيتي مقاوم تر هستند.هزينه ي لمينت دندان با اين روش در مقايسه با روش ديگر بيشتر است.

روش مستقيم (لمينت كامپوزيتي): روش ديگر قرار دارد كامپوزيت دندان است كه نسبت به لمينت سراميكي تراش كمتري به دندان داده مي شود. ميزان عبور نور كامپوزيت دندان بيشتر است و تنوع رنگ بيشتري داشته همچنين قيمت لمينت دندان با اين روش ارزان تر از روش ديگر است.

لمينت دندان

بيشتر بيماران فكر مي كنند كه لمينت ها از دندان ها جدا مي شود ولي بايد گفت كه اگر به به درستي نصب شود و طراحي دقيقي داشته باشد هيچوقت از دندان جدا نمي شود ولي بايد مراقب لمينت ها بايد باشيم و از آسيب رسيدن به آن جلوگيري كرد مثلان از گاز زدن و جويدن ته ديگ ها و ميوه هاي سفت بايد خودداري كرد.لمينت به عنوان پوششي است كه فقط روي دندان را در بر گرفته و اگر بهداشت دهان رعايت نشود باعث ايجاد پلاك ميكروبي در آن شده و پوسيده شود و بايد آن را از پشت ترميم كرد.

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره  دندان پزشك زيبايي ترميمي به وبسايت دكتر ابولقاسمي مراجعه كنيد

www.drmabolghasemi.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.