• چرا استانبول محبوبترين مقصد گردشگري است؟
  • 8 دليل براي سفر به استانبول در فصل تابستان
  • اهميت دكوراسيون نمايشگاهي استاندارد در جذب مشتري
  • اطلاعات لازم در مورد غرفه سازي نمايشگاهي
  • عوامل موثر در تعيين قيمت دكوراسيون فروشگاهي

ميزهاي مديريتي چه تفاوتي با ميزهاي كارشناسي معمولي دارند؟

۱۶ بازديد

انواع مختلف ميزهاي اداري 

در يك محيط كاري هر كس وظيفه‌اي دارد؛ از اين رو، نياز است تا براي افراد با كارهاي مختلف ميزهاي مخصوص و متنوع در نظر گرفته شود. تخصصي كردن ميزهاي كار براي كاركنان موجب ساده كردن انجام كار براي آن‌ها مي‌شود.

يكي از ميزهايي كه در ادارات از آن استفاده مي شود، ميز منشي است. ميز منشي براي انجام كارهاي او بسيار مناسب است و تمام امكاناتي كه يك منشي مي‌خواهد را در اختيارش  قرار مي‌دهد. به دليل اين‌كه ميز منشي در ابتداي ورود به شركت قرار گرفته است، بايد از لحاظ طراحي و رنگ بسيار جذاب بوده و در عين حال از استانداردهاي ميزهاي اداري پيروي كند. منشي ها معمولاً با اسناد و مدارك كار دارند، پس لازم است تا محلي براي نگهداري اسناد و مدارك مختلف در دسترس داشته باشند. ميز منشي بايد جوري طراحي و ساخته شده باشد كه ساير كاركنان و ارباب رجوع در هنگام ورود به دفتر و محل كار به پشت آن اشراف نداشته باشند.

ميز كارشناسي نيز از انواع ديگر ميزهاي اداري است. اين ميز براي تسهيل كار براي كارشناسان حاضر در محل كار ساخته و استفاده مي‌شود. ميز كارشناسي بايد صفحه اي بزرگ داشته باشد تا در هنگام كار روي آن فرد بتواند تمام امكانات مورد نياز خود را در آن داشته باشد. همچنين، با توجه به گذراندن ساعات طولاني ميز كارشناسي بايد از اصول ارگونوميك پيروي كند تا كمترين مشكلات براي سلامتي فرد را به وجود بياورد.

 

 

ميز مديريت در يك فضاي كاري پيش از همه بايد نشان دهنده شأن مدير باشد. اين ميز بايد بزرگ بوده و از متريال بسيار خوب ساخته شده باشد. بهتر است سيستم فايلينگ مورد نياز مدير نيز در دل ميز او تعبيه شده باشد تا دسترسي به مدارك و لوازم مورد نياز مدير آسان باشد.

ميز مديريتي چه ويژگي هايي دارد؟

اين كه ميز مديريت واجد چه خصوصياتي باشد، كاملاً به محيط كار و سلايق مدير بستگي دارد. بي شك ميز مديريت يك ميز ساده نيست. طراحي و ساخت اين ميز بايد با حساسيت و دقت انجام شود. ميز مديريت علاوه بر اين كه نشان دهنده شأن مدير است، بر پرستيژ شركت نيز اثرات مثبت و يا منفي مي‌گذارد.

براي اين كه بتوان محيط كاري و خصوصاً اتاق مديريت را شيك و آراسته كرد، نياز به ميز مديريت است. ميزهاي مديريتي از تركيبي از مواد مختلف ساخته شده اند و ابزار آلات و دسته هاي آن ها از انواع مرغوب و درجه يك به شمار مي آيند.

ميزهاي كارشناسي چند نوع دارند؟

ميزهاي كارشناسي با توجه به نوع كار افراد در يك محيط كاري داراي تفاوت هايي نيز هستند. انواع مختلفي از ميزهاي كارشناسي با قيمت هاي متفاوت در بازار وجود دارند كه مديران شركت ها با توجه به بودجه مورد نظر آن‌ها را براي كاركنان خود تهيه مي كنند. اين ميزها علاوه بر ظاهر مناسب و كارايي بالا بايد بر اساس اصول ارگونوميك ساخته شده باشند تا طي ساعت هاي كار طولاني در محل كار سلامتي پرسنل و كارشناسان حفظ شود.

آيا تفاوت چشمگيري ميان ميز مديريت و ميز كارشناس وجود دارد؟

بي شك به دليل ماهيت متفاوت كار مديران و كارشناسان، تفاوت هاي زيادي در ظاهر و كارايي ميزهاي مديريت و كارشناسي وجود دارد. تفاوت هاي ظاهري شامل اندازه هاي ميز، متريال و ابزار آلات به كار برده براي ساخت ميز و  كمد و سيستم فايلينگ تعبيه شده روي ميز است.مبلمان اداري آفن با ساخت انواع ميزهاي مديريتي و كارشناسي، توانمندي خود در زمينه ساخت انواع ميزها و مبلمان اداري را به همه ثابت كرده است. اين گروه صنعتي با تكيه بر تيم كارشناسي كارآزموده و طراحان هنرمند و خلاق خود، ميزهايي مديريتي شايسته بزرگ‌ترين مديران ايراني را با پيروي از استانداردهاي روز اروپا و آمريكا مي سازد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.