• چرا استانبول محبوبترين مقصد گردشگري است؟
  • 8 دليل براي سفر به استانبول در فصل تابستان
  • اهميت دكوراسيون نمايشگاهي استاندارد در جذب مشتري
  • اطلاعات لازم در مورد غرفه سازي نمايشگاهي
  • عوامل موثر در تعيين قيمت دكوراسيون فروشگاهي

راهنماي كامل انتخاب كاغذ ديواري

۱۹ بازديد

 

انتخاب طرح و رنگ مناسب بر اساس كاربري
بسته به اينكه كاغذ ديواري براي كدام قسمت از منزل يا محل كار استفاده مي شود مي توان انتخاب هاي مناسب تري داشت. اين انتخاب به نوع كاربري بستگي دارد. به عنوان مثال در منزل براي اتاق خواب مستر از طرح هاي سنگين تر و شكيل تر نسبت به ساير اتاق ها و براي سالن نشيمن و پذيرايي نسبت به طراحي منزل (كلاسيك-مدرن-روشن-تيره و ...) انتخاب خواهد شد. در مورد فضاهاي اداري نيز طرح و رنگ كاغذ اتاق مديريت متفاوت با ساير فضاها خواهد بود.
انتخاب بر اساس نور و مساحت محيط
معمولا فضاهايي كه از روشنايي طبيعي كم تري برخوردارند نياز به كاغذ ديواري روشن تر و ساده شاده تري دارند تا بتوانند كمبود نور را تا حدودي جبران كنند و بالعكس، در فضاهاي روشن مي توان از كاغذ تيره تر و شلوغ تر استفاده كرد. در مورد فضاهاي كوچك با سقف كوتاه تر رنگ هاي روشن و طرح هاي ساده مناسب ترند. چون استفاده از كاغذ با رنگ تيره و طرح شلوغ فضا را كوچك تر نشان مي دهد.
قابليت شستشو
بر اساس جنس كاغذ ديواري (پارچه، فوم، پي وي سي) و درصد وينيل ميزان قابليت شستشومتفاوت خواهد بود كه اين موضوع نيز در انتخاب كاغذ بايد لحاظ شود.

 

4. انتخاب بر اساس هزينه
در انتخاب رول هاي كاغذ ديواري بر اساس هزينه ابتدا به ابعاد رول ها توجه كنيد چرا كه رول هاي كاغذ ديواري داراي عرض هاي متفاوت با متراژهاي طولي متفاوت مي باشند. سپس بر اساس تخصيص هزينه تصميم نهايي را بگيريد.
5. انتخاب بر اساس علم روانشناسي
چنانچه خواهان فضايي با آرامش و نظم بيشتري هستيد كاغذ ديواري با رنگ ملايم توصيه مي شود و چنانچه به دنبال فضايي شاد و پرهيجان مي باشيد از كاغذ ديواري هندسي و هنري با رنگ شاد استفاده كنيد. همچنين افراد تنوع طلب به دليل استفاده از دكوراسيون هاي متنوع در يك بازه زماني بايد از كاغذ ديواري ساده استفاده كنند تا مطابق با تمام طراحي ها باشد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.