• چرا استانبول محبوبترين مقصد گردشگري است؟
  • 8 دليل براي سفر به استانبول در فصل تابستان
  • اهميت دكوراسيون نمايشگاهي استاندارد در جذب مشتري
  • اطلاعات لازم در مورد غرفه سازي نمايشگاهي
  • عوامل موثر در تعيين قيمت دكوراسيون فروشگاهي

مراحل انجام اصلاح طرح لبخند چيست؟

۱۲ بازديد

اصلاح طرح لبخند ، تنها با يك جلسه انجام نمي شود و يك فرآيند چند مرحله اي است. بويژه اگر دندانهاي بيمار به چندين عارضه مبتلا باشند. براي مثال بيماري كه چند دندان خود را از دست است، يكي از دندان هاي او پوسيده شده و دندان هاي ديگر او نيز تغيير رنگ داده، به چندين روش درماني نياز دارد كه تنها در يك جلسه صورت نمي گيرد.

به طور كلي دندانپزشك زيبايي قبل از اقدام به درمان دندانهاي بيمار، ابتدا دندانهاي بيمار را به دقت بررسي و معاينه مي كند. به اين معنا كه ساختار دندان،  لثه و فك نيز بررسي مي شود تا ميزان مشكلات دهان و دندان بيمار مشخص و نحوه و روش درمان تعيين شود. بررسي ساير اجزاي دهان به منظور درمان و نتيجه بهتر صورت مي گيرد. زماني كه لثه به بيماري هاي از قبيل عفونت، خونريزي هاي شديد و ... مبتلا باشد، در اين صورت درمان لثه، قبل از ترميم دندانها ضرورت دارد.

در مراحل درمان اصلاح طرح لبخند يك تيم در اين فرآيند درگير هستند كه عبارتند از دندانپزشك زيبايي، دندانپزشك ترميمي ، متخصص بيماري هاي لثه، متخصص دندان، تكنيسين هاي دندان آزمايشگاه، متخصص عصب كشي، متخصص ارتودنسي يا جراح دهان، متخصص فك و صورت كه همگي با توجه به نوع بيماري و عارضه دنداني بيمار عمل كرده و در برخي مواقع حضور يكي از آن حذف مي شود. در صورتي كه مشكلات دهان و دندان بيمار به چندين مورد ختم شود، وجود همه اعضاي تيم و همكاري آنها ضرورت مي يابد. 

 

مراحل انجام اصلاح طرح لبخند

براي درمان اصلاح طرح لبخند بيماران مراحل زير به ترتيب انجام مي شود:

1-      معاينه و بررسي دندانهاي بيمار

در مرحله معاينه و بررسي دندانهاي بيمار، دندان پزشك زيبايي با استفاده از تجهيزات پيشرفته دندانپزشكي، اقدام به معاينه مي كند. برخي از فرآيندهاي معاينه عبارتند از راديولوژي و تصوير برداري از دندانهاي پوسيده، معاينه لثه ها به منظور اطلاع از بيماري پريودنتال، اوكلوزيون و نحوه قرار گرفتن دندانها در كنار يكديگر، بررسي مفصل فكي و ... كه همگي در نحوه درمان موثر هستند.  

2-      درمان لثه در صورت نياز

اگر بيمار به مشكلات لثه اي مبتلا باشد، قبل از هر كاري بايد لثه او درمان شود. لثه به عنوان پايه دندانها محسوب مي شود كه وجود هرگونه عارضه و بيماري در آنها به معناي از دست رفتن دندانها مي باشد. از سوي ديگر ترميم دندانهايي كه از ميان يك لثه بيمار، رشد كرده اند كار بيهوده اي است كه بيمار بايد هزينه هاي اضافه را تقبل كند. در اين مرحله اگر لثه ها به خونريزي، عفونت و يا هر بيماري ديگري مبتلا باشند، با استفاده از داروهايي كه دندانپزشك تجويز مي كند، درمان مي شوند.

3-      برطرف كردن پوسيدگي هاي دنداني

در صورتي كه دندانهاي بيمار به پوسيدگي مبتلا باشند، قبل از هر چيز بايد درمان و ترميم شوند. در غير اينصورت پوسيدگي به تمام دندان سرايت كرده و موجب تخريب كامل دندان مي شود. پس از مدتي نيز دندان خراب بر روي ساير دندانها تاثير گذاشته و موجب خراب شدن ديگر دندانها مي شود. دندانهاي پوسيده با توجه به موقعيت قرار گرفتن در دهان، با مواد پركننده كامپوزيت لامينيت پر مي شوند.

4-      مرتب كردن دندانها

پس از درمان لثه و ترميم و بازسازي دندان هاي پوسيده، اين بار نوبت به مرتب كردن دندانها مي رسد. دندانهايي كه نامرتب هستند بايد به طور كاملا منظم در كنار يكديگر قرار بگيرند. براي اين كار از ارتودنسي استفاده مي شود. اين مرحله طولاني است و نياز به يك دوره يك يا چند ساله دارد. مدت درمان ارتودنسي با توجه به ميزان مشكلات دندانهاي بيمار تعيين مي شود. در صورتي كه اين مرحله طي نشود، دندانهاي سالم و درخشنده پس از مدتي به دندانهاي خراب و پوسيده بدل مي شوند. ضمن اينكه مرتب كردن دندانها يكي از مهمترين بخش هاي اصلاح طرح لبخند است.

 

5-    سفيد كردن دندان

با اتمام دوره ارتونسي اين بار نوبت به سفيد كردن دندانها مي رسد. پس از اينكه براكت ها از دهان بيمار خارج مي شود، محل قرار گرفتن بريس بر روي دندان، زرد رنگ است كه موجب كدر شدن دندانها مي شود. از سويي نيز دندانهاي كدر و تيره رنگ نمي توانند دندانهاي مرتب و سالم را بخوبي نشان دهند. به مرور زمان وجود پلاك و جرم بر روي دندان نيز موجب تخريب دندانها مي شود.

6-      روكش كردن دندانها

پس از اتمام مرحله سفيد كردن، دندانهايي كه در زير جرم و پلاك پوشانده شده، درخشان و سفيد مي شوند. حال آنكه ممكن است برخي از دندانها به دلايلي از جمله مصرف داروها و يا به طور ژنتيكي، سياه رنگ و كدر باشند. علم دندانپزشكي براي اين عارضه نيز درمانهايي بخصوصي را در نظر گرفته است. درمان دندانهاي تيره با استفاده از روكش هاي سراميكي صورت مي گيرد. اين روكش ها با استفاده از چسب هاي مخصوص دندانپزشكي بر روي دندان بيمار قرار مي گيرد كه زيبايي خاصي را به دندانهاي بيمار مي بخشد.

7-      كاشت نگين دنداني

نگين دندان، مهره كوچك نقره اي رنگ كه بر روي دندانهاي قدامي قرار مي گيرد و زيبايي خاصي را به دندانها مي بخشد. زماني كه فرد در مقابل روشنايي مي ايستد، نور با نگين برخورد كرده و از آن اشعه هاي زيبايي ساطع مي شود كه در اصلاح طرح لبخند بيمار موثر است. هر چند اين مرحله در زيبايي دندانها ضرورتي ندارد، اما برخي از بيماران علاقه خاصي به زيبايي هر چه بيشتر دندانهاي خود داشته و قصد دارند تا مراحل اصلاح طرح لبخند را كامل كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.